Saturday 22 September 2018

Bernama Roadshow jadi acara tahunan...


Bernama Roadshow yang bertujuan mendekatkan agensi berita ini dengan orang ramai serta memperkenalkan produk dan perkhidmatannya akan dijadikan acara tahunan. 
“Insya Allah tahun depan kita ke universiti-universiti tempatan untuk mendekati golongan belia pula,” kata Pengurus Kanan Bahagian Jualan Nasional Bernama Norena Yaacob selepas acara kemuncak roadshow itu sempena “Bernama Gembo-Gembo Run 2018”di Taman Botani Negara, Shah Alam hari ini.
Menurutnya, sambutan hari ini sangat menggalakkan bagi acara itu yang dirancang bersempena sambutan Hari Kebangsaan ke-61 dan telah diadakan di lima lokasi sejak 29 Ogos.
Lokasi-lokasi itu adalah pusat membeli-belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Lot 10 di Jalan Bukit Bintang, Dataran Medan Pasar dan Sunway Putra Mall yang merupakan tempat tumpuan orang ramai.
“Peserta Gembo-Gembo Run ada 1,000 orang…jadi ramailah yang singgah booth roadshow.
”Banyak hadiah yang kita berikan kepada mereka yang like and follow media sosial kita, hashtag #bernamaroadahow2018 dan sertai ujian baca berita.
“Keunikan yang kita tampilkan waktu sesi mock up baca berita ialah dalam empat bahasa…Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Bahasa Mandarin dan Bahasa Tamil… media lain tak ada pelbagai bahasa seperti ini.
“Kanak-kanak pula ramai yang sertai aktiviti mewarna yang kita anjurkan,” kata Norena.






No comments:

Post a Comment