Wednesday 22 November 2017

Meningkatkan hubungan mahkamah dengan media...

Pengarah Mahkamah Kuala Lumpur hari ini mengadakan pertemuan dengan wartawan Meja Mahkamah bagi meningkatkan hubungan baik kedua-dua pihak dan membincangkan beberapa isu berhubung  liputan kes mahkamah.
Ahmad Kamar Jamaludin  yang  juga hakim Mahkamah Sesyen bersama pegawainya meluangkan masa hampir satu jam bertemu dengan wakil pelbagai pertubuhan media termasuk Bernama, Berita Harian, Utusan Malaysia, Harian Metro, The Star dan Sin Chew Daily.
Antara isu yang dibincangkan adalah pengenalan kepada sistem baharu e-filing bagi kes sivil dan jenayah serta masalah kekurangan  tempat meletak kereta di Kompleks Mahkamah Jalan Duta.
Turut hadir pada perjumpaan itu ialah Timbalan Pengarah, Unit Komunikasi Korporat Suzarika Sahak dan penolong kanan pendaftar unit itu, Chyfica Mohamed Zamri.
Sebelum ini Pejabat Ketua Pendaftar Mahkamah Persekutuan yang diketuai Ketua Pendaftar Datuk Seri Latifah Mohd Tahar dan Ketua Pengarah Mahkamah Selangor Rozilah Salleh juga mengadakan pertemuan dengan media bagi tujuan sama.
-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment