Bernama Roadshow yang bertujuan
mendekatkan agensi berita ini dengan orang ramai serta memperkenalkan produk
dan perkhidmatannya akan dijadikan acara tahunan.
“Insya
Allah tahun depan kita ke universiti-universiti tempatan untuk mendekati
golongan belia pula,” kata Pengurus Kanan Bahagian Jualan Nasional Bernama
Norena Yaacob selepas acara kemuncak roadshow
itu sempena “Bernama Gembo-Gembo Run 2018”di Taman Botani Negara, Shah Alam
hari ini.
Menurutnya,
sambutan hari ini sangat menggalakkan bagi acara itu yang dirancang bersempena
sambutan Hari Kebangsaan ke-61 dan telah diadakan di lima lokasi sejak 29 Ogos.
Lokasi-lokasi
itu adalah pusat membeli-belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman, Lot 10 di
Jalan Bukit Bintang, Dataran Medan Pasar dan Sunway Putra Mall yang merupakan
tempat tumpuan orang ramai.
“Peserta
Gembo-Gembo Run ada 1,000 orang…jadi ramailah yang singgah booth roadshow.
”Banyak
hadiah yang kita berikan kepada mereka yang like
and follow media sosial kita, hashtag #bernamaroadahow2018 dan sertai ujian
baca berita.
“Keunikan
yang kita tampilkan waktu sesi mock up
baca berita ialah dalam empat bahasa…Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Bahasa
Mandarin dan Bahasa Tamil… media lain tak ada pelbagai bahasa seperti ini.
“Kanak-kanak
pula ramai yang sertai aktiviti mewarna yang kita anjurkan,” kata Norena.
No comments:
Post a Comment