Saturday 16 August 2014

Duta Indonesia Puji Program 'Kabar Merah Putih' Radio24 Bernama



Program 'Kabar Merah Putih' yang disiarkan Radio24, stesen radio dikendali Bernama, berupaya menjadi pemangkin terhadap hubungan lebih erat antara Indonesia dan Malaysia.
Sambil memuji penyiaran program itu, Duta Besar Indonesia di Malaysia Herman Prayitno berkata ia menjadi medium komunikasi yang dapat menyampaikan informasi terkini antara pihak kedutaan dan warganegara Indonesia yang menetap di negara ini.
"Mudah-mudahan (program 'Kabar Merah Putih') ini akan menumbuhkan hubungan Indonesia dan Malaysia untuk bertambah baik sehigga kita betul-betul terasa kita sedarah dan serumpun," katanya selepas menjadi tetamu pada program itu di Wisma Bernama hari ini.
Beliau berkata program itu memberi informasi penting termasuk mengenai perkembangan semasa, sosio ekonomi, budaya dan hiburan di Indonesia.
"Ia juga kesempatan bagi saya untuk menyampaikan informasi agar masyarakat Indonesia yang berada di Malaysia ini benar-benar sejahtera dan mematuhi peraturan di Malaysia," katanya.
Program 'Kabar Merah Putih' bersiaran selama tiga jam setiap Sabtu bermula 6 petang, dibawa oleh Kedutaan Besar Republik Indonesia.
-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment