Saturday 12 July 2014

Nostalgia skuad editorial...



Menjelang beberapa hari lagi perlawanan akhir Piala Dunia 2014 antara Jerman dan Argentina, sekeping foto lama  pasukan bola sepak Jabatan Pengarang dimuatnaik ke Facebook sekaligus membangkitkan nostalgia.
Foto lebih sedekad lalu itu daripada simpanan saudara Asan Ahmad, bekas wartawan sukan Bernama,  pantas mendapat komen daripada rakan-rakan sepasukan, kebanyakannya telah berhijrah ke pasukan lain.
“Assemble balik le team ni, masuk tournament bernama. For fun… Team ni mantap dulu, team favourite.,” nukil saudara Azman Zakaria, yang lincah bak Paul Ince di zaman kehandalannya.
Asan seakan menyokong cadangan itu dengan mencatat: “Menarik tu Man...”
Beliau masih ingat betapa ‘happening’ ketika itu sehingga kejaguhan skuad pimpinan saudara Amin Hussaini Harun diperkatakan sehingga di luar padang.
Seperti yang lain, saudara Zaiful Mohd Ariffin pasti tersenyum simpul melihat foto lama itu yang mencetuskan pelbgai  memori indah.
“mmg best zaman ni....sukan mengeratkan hubungan semua...dr editorial sampai teknikal...united.
“jom lah kumpulkan...masuk tournament inter department bernama...mesti syok...,” kata Zaiful yang kini melakar nama di Astro.
Komen ringkas Wan Rahman Abdullah, yang pernah berkhidmat dengan bahagian teknikal,  mungkin dapat menyimpul kehebatan pasukan editorial ini.
“team 'musuh' ambo nihhh,” katanya.
Ada kalangan pemain skuad ini kini menjadi orang penting seperti saudara Rozilan Salleh, yang berkhidmat dengan Perdana Menteri, dan saudara Ahmad Shukran Shaharudin dengan pejabat Ketua Setiausaha Negara.
Kebetulan mereka berada dalam sudut yang sama dalam foto itu -- Rozilan duduk di depan Shukran.
Hanya tiga pemain daripada skuad dalam foto itu yang masih beraksi untuk Bernama – saudara Shukri Ishak, Elmi Rizal Elias dan penjaga gawang Mohd Haikal Isa.

No comments:

Post a Comment