Wednesday 30 August 2017

Syabas Team SEA Games KL2017 Bernama...

Pusat Media Bernama SEA Games KL2017 di Mitec ditutup secara rasminya petang ini selepas selesai berita terakhir hasil sidang akhbar penutup oleh Kontinjen Malaysia yang diadakan pada 3.45 petang.
Operasi selanjutnya termasuk semua liputan Majlis Penutupan rasmi Sukan SEA KL2017 dan sambutan Ambang Merdeka malam ini diproses dari ibu pejabat.
Team Bernama mula beroperasi di Mitec pada 10 Ogos dengan bekerja dari 8 pagi dan ada kalanya sehingga 2 pagi.
Ketua kontinjen Team SEA Games KL2017 Bernama, Pengarang 1 Meja Berita Perkhidmatan Berita Dalam Negeri, Haji Khairdzir Md Yunus merakamkan catatan berikut:

"Tahniah team Sukan SEA KL 2017 Bernama

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Sukan SEA KL2017 akan melabuhkan tirainya malam ini.

Terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada seluruh anggota Team SEA Games KL 2017 Bernama kerana telah "Bangkit Bersama" untuk memberikan liputan terbaik untuk temasya sukan dwitahunan terbesar rantau Asia Tenggara ini.
Syabas dan tahniah kerana bagi saya anda semua adalah "yang terbaik daripada yang terbaik"  dan layak diberi pingat emas untuk acara "Kerja Lasak Berpasukan"  (Team Work Endurance).
Setiap anda telah mempamerkan semangat dan dedikasi yang tinggi sehinggakan ada dalam kalangan kita yang telah menjadi "selebriti segera" kerana klip video mengenai kegigihannya  melaksanakan tugas telah  tular dalam media sosial dan media massa.
Penghargaan khas untuk Ms. Tham Choy Lin yang telah banyak membantu team dan para "pilot" kenderaan Bernama yang bekerja siang dan malam tanpa mengira waktu.
Ucapan terima kasih juga buat Puan Lyn dan Puan Masturi yang telah mengatur urusan logistik, pengangkutan dan makan-minum kita dengan cekap dan berkesan.
Pengharhargaan juga buat Penyelaras, Hj Shukri, En Muin dan Puan Sharifah Shahrizad yang telah menguruskan liputan dengan cemerlang.
Kepada Farhanah, Kamarul Irwan, Firdaus Azil dan team keputusan, anda telah memberikan yang terbaik.
Kepada team penyunting dan penulis kapsyen BM dan BI terima kasih kerana telah memastikan berita-berita dapat disampaikan dengan cepat dan tepat.
Kepada team wartawan dan jurufoto, termasuk Saudara Kamarul Ariffin dan team MMD andalah "tiang seri" kepada segala usaha ini. Tanpa anda maka runtuhlah apa juga yang telah kita bina.
Kepada team di biro-biro khususnya Terengganu, Kedah, Negeri Sembilan dan Selangor, you are the best!
Tidak lupa juga kepada team TMK yang telah bekerja bertungkus lumus siang dan malam untuk memastikan sistem wifi dan BestV2 lancar.
Semoga semangat kerja berpasukan dan kegigihan yang anda tunjukkan sepanjang bertugas di Mitec dari 10 hingga 30 Ogos yang lalu akan berkekalan sampai bila-bila.
Jika ada salah silap, terlanjur kata-kata atau terkasar perbuatan saya selama ini, saya menyusun sepuluh jari meminta ampun dan maaf setulus hati daripada anda  semua.

Selamat Menyambut Hari Kebangsaan 2017.
Negaraku Sehati Sejiwa
dan,
Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha

Maaf zahir dan batin.

Terima kasih.

Khairdzir Md Yunus

P/S: Pecahan team.
Pengarang 4 orang, Penulis khas 1, Sub BM 4, Sub BI 4, Wartawan Meja Am 10, Wartawan Meja Sukan 7, MMD 9, Jurufoto 16, Penulis kapsyen 4, Logistik 2, TMK 4, Pemandu 4,Wartawan biro 10, Jurufoto biro 7.






No comments:

Post a Comment