Sunday 27 August 2017

Halim terima menantu sebelum bersara...

‘Otai’ InfoLibNews, Encik Abdul Halim Ariffin lega kerana majlis perkahwinan anak sulung perempuannya semalam berjalan lancar.
“Lebih kurang sebulan nak buat persiapan sebab perkahwinan buat di rumah yang kena dibetulkan,” katanya hari ini.
Walaupun letih namun beliau dan isteri Saleha Saleh lega kerana majlis yang diadakan di rumah mereka di Lembah Jaya, Ampang berjalan dengan baik.
“Gembira kerana menerima menantu dan anak pertama dah selamat melangsungkan perkahwinan,” katanya ketika ditanya mengenai perasaannya.
Anak perempuannya Fatin Syafiqah Nur dan pasangannya Mohamad Sukri masing-masing berusia 26 tahun.
“Mereka sama-sama belajar di UTM (Universiti Teknologi Malaysia) dalam bidang Chemical Engineering...lepas degree bertunang tapi tangguh perkahwinan sebab menantu sambung belajar sampai Ph.D dan tahun ini habis,” kata Halim.
Fatin ialah anak sulung daripada empat beradik.
“Saya nak ucapkan ribuan terima kasih kepada sahabat-sahabat dari Bernama kerana sudi datang ke perkahwinan anak saya dan mohon maaf kalau ada terkurang masa majlis tersebut,” kata Halim yang akan bersara wajib pada 14 November ini.
Beliau telah berkhidmat selama 37 tahun dengan Bernama dan merupakan antara penerima anugerah Khidmat Setia semasa Jamuan Malam Jubli Emas Bernama pada 22 Mei lepas.

  Ditanya rancangannya selepas bersara, Halim berkata: “Rehat dan betulkan rumah.”

No comments:

Post a Comment