Tuesday 8 October 2013

Tiga Petugas Bernama Terengganu Raih Anugerah...


Jurufoto Bernama Biro Terengganu, Arjasneh Ahmad memenangi kategori Foto Terbaik Anugerah Kewartawanan 2013 anjuran Kelab Wartawan Terengganu (Kawat) dengan kerjasama Perniagaan Subsidiari-Subsidiari ExxonMobil (Malaysia).
Beliau membawa pulang wang tunai RM1,500 dalam majlis penyampaian hadiah di Kuala Terengganu malam ini.
Foto turutannya memaparkan detik-detik cemas seorang penunggang motosikal yang dihanyutkan arus deras dalam banjir pada 25 Dis tahun lepas..
Kejadian berlaku di Jalan Permaisuri-Penarik di Kampung Tasik di Kuala Terengganu ketika penunggang motosikal itu dikatakan dalam perjalanan ke tempat kerja.
Penunggang itu yang bertekad meredah banjir gagal mengawal motosikalnya lalu dihanyutkan arus deras di kawasan sawah terbiar berhampiran Sungai Setiu..
Beliau dikatakan turut dihanyutkan arus deras setelah gagal menyelamatkan motosikalnya.
Arjasneh yang kebetulan berada di tempat itu sempat merakamkan detik-detik cemas tersebut.
Jurukamera BERNAMA TV Biro Terengganu, Wan Afandi Wan Mahadi pula muncul naib juara kategori Laporan Berita TV Terbaik dan membawa pulang wang tunai RM1,000.
Wartawan Bernama Biro Terengganu, Nur Fazlizai Ali turut mengharumkan nama Bernama apabila rencananya memenangi  tempat ketiga bagi kategori Penulisan Rencana Terbaik.
Rencana bertajuk 'Daripada Hobi Menjadi Perniagaan' memenangi wang tunai RM750 buat Nur Fazlizai.
Hadiah disampaikan oleh Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Terengganu, Mohd Zubir Embong pada majlis yang turut dihadiri Pengerusi Subsidiari-Subsidiari ExxonMobil (Malaysia) J. Hunter Farris dan Presiden Kawat Ayob Mamat.
Sebanyak RM70,000 disumbangkan oleh ExxonMobil untuk program anugerah itu yang kini masuk tahun ke-28.
Pemenang tempat pertama menerima RM1,500, kedua RM1,000 dan ketiga RM750. :

No comments:

Post a Comment