Tuesday 3 September 2013

Selamat Ulangtahun ke-6 Bernama Radio24...

Bernama Radio24 (BR24) menyambut ulangtahun ke-enam dalam suasana meriah di Pusat Konvensyen Shah Alam hari ini.
Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek hadir dan ditemuraramah secara langsung oleh BR24.
Antara ‘celebrity’ yang kelihatan ialah Rozita Che Wan, yang menarik banyak perhatian, serta Dafi dan kumpulan K-Langit.
Tidak kurang yang menjadi ‘favourite’ ialah nasi beriayani dengan rendang Tuk yang disajikan pada majiis itu.
“Happy 6th birthday…orang usia 6 tahun boleh bermula lari dengan pantas,” kata Pengurus Besar Datuk Yong Soo Heong.
“Kepada rakan-rakan yang sudi hadir di majlis kami yang tidak seberapa tadi…terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan. BR24 sangat terhutang budi kepada pihak pengurusan Bernama yang sentiasa memberikan sokongan dari sejak kami bersiaran pada 3 Sept 2007,” kata ketua pegawai operasi BR24 Azlan Idris.
“Kami akan terus menyusun langkah untuk memperkasakan mutu siaran serta kandungan, sekaligus menjulang nama Bernama sebagai entity berita terunggul tanahair. Terima kasih daun keladi,” katanya dalam catatan menerusi WhatsApp Bernama-Editor Team pada 9.49 malam ini.
Dalam wawancara dengan BR24, Datuk Seri Ahmad Shabery antara lain menyarankan agar nyanyian lagu kebangsaan ‘Negaraku’ sebelum tayangan filem di pawagam seluruh negara diadakan sekali lagi pada 16 September ini sempena sambutan Hari Malaysia.
Sebelum ini, lebih 700 pawagam menayangkan promo kemerdekaan serta memainkan lagu ‘Negaraku’ sebelum tayangan filem sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-56 negara bermula 28 Ogos dan berakhir hari ini.  
Beliau berkata maklum balas yang diterima mengenai langkah itu adalah baik.



No comments:

Post a Comment