Monday 2 September 2013

Bersemangat mula khidmat di Bernama ...

Ceria dan bersemangat, Mohamad Helmi Syafiq Mohamad Awal memulakan tugas di Bernama hari ini.

"Pukul 4 pagi saya dah bangun untuk bersiap...selepas solat, saya memandu dari rumah di Wangsa Maju dan sampai di pejabat pukul 7.30 pagi," katanya.

Helmi mengisi kekosongan jawatan Setiausaha di pejabat Timbalan Ketua Pengarang Perkhidmatan Berita Antarabangsa berikutan persaraan Puan Rodziah Idris.

"Setelah menghadiri temuduga dan kemudiannya dimaklumkan saya mendapat kerja itu, saya 'excited' walaupun saya tak 'sure' siapa bos," kata Helmi, 27.

Lulusan Diploma Pengurusan dan Teknologi Pejabat  Universiti Teknologi MARA (UITM) itu berazam melaksanakan tugas dengan baik, menggunakan pengalaman dan pengetahuan yang ada.

"Saya cakap tak kisah-lah siapa bos asalkan saya boleh 'deliver' kerja saya," kata Helmi yang berasal dari Tampin, Negeri Sembilan.

Setelah tamat pengajian, beliau menjadi pegawai imigresen selama empat tahun dari Mei 2008 hingga Mei 2012 dan setiausaha di Tenaga Nasional Berhad selama setahun tiga bulan sebelum menyertai Bernama.


No comments:

Post a Comment