Tuesday 3 September 2013

Ahli Akrab Bernama sertai seminar psikologi KKMM...


Seminar Psikologi’ anjuran Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) diadakan di Hotel Seri Costa, Bandar Hilir, Melaka pada 2 dan 3 September 2013.
Seramai 80 warga KKMM termasuk  9 petugas Bernama selaku Rakan Akrab kementerian menyertai bengkel tersebut.
Tujuan utamanya adalah untuk merapatkan lagi hubungan silatulrahim dalam kalangan peserta selaku Rakan Akrab yang diiktiraf oleh kementerian.
KKMM   telah meraih tempat ketiga dalam pertandingan antara kementerian bagi Rakan Akrab Terbaik (organisasi).
Sesi perbincangan mengenai tajuk ‘Mengenalpasti watak melalui tandatangan’ diadakan bersama wakil Polis Diraja Malaysia (PDRM) manakala topik ‘Hipnosis’ disampaikan oleh  pegawai dari Unit Psikologi, Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
Setiausaha Bahagian Pengurusan Sumber Manusia, KKMM Encik Abdul Rahman Mohamad merasmikan bengkel dalam suasana hari raya dengan memotong kek sambil para peserta beramai-ramai menyanyikan lagu ‘Allah Selamatkan Kami’.
Pelbagai hidangan lauk pauk yang enak  seperti kambing ‘barbeque’ (panggang)  dan laksa turut disediakan.
Mesyuarat pemilihan barisan exco baru untuk jawatankuasa Rakan Akrab  diadakan sebaik sahaja selesai bengkel.
Editor Tugas-tugas Khas dan Rencana Bernama, Haji Mohamad Nasir Yusof dilantik sebagai bendahari manakala Pengurus Infolib Puan Hasnita Ibrahim terpilih sebagai anggota exco.
Seminar ini penting untuk memastikan peranan Akrab diperkukuhkan bagi membantu menangani apa jua permasalahan pekerja di peringkat kementerian  yang boleh menjejaskan produktiviti kerja.
Ia juga bertujuan membantu mengenalpasti untuk sama-sama menyelesaikan isu-isu berkaitan moral dan gejala sosial dalam kalangan warga kementerian.

Syed Khedher Ismail

No comments:

Post a Comment