Monday 4 December 2017

Felda Hot Springs lokasi Management Retreat...

Program ‘Management Retreat’ yang sebelum ini dicadangkan diadakan di Institut Latihan Statistik Malaysia (ILSM), Jabatan Perangkaan Malaysia, di Sungkai akan bertukar tempat ke Felda Residence Hot Springs di Sungai Klah, juga di Perak.
Tarikhnya masih 14 dan 15 Disember ini.
Memo berkenaan dikeluarkan hari ini dengan menyatakan para peserta akan berbincang dan menyumbang idea ke arah merangka hala tuju BERNAMA (B50) serta strategi dalam menghadapi cabaran masa hadapan.
Turut dinyatakan adalah format penyediaan pelan hala tuju yang perlu dibincangkan oleh setiap kumpulan/jabatan untuk dibentangkan semasa program itu.
Program itu melibatkan 30 peserta yang dibahagi kepada empat kumpulan.
Selain hala tuju, fokus pembentangan termasuk penjenamaan (branding), strategi jualan dan pemasaran.
Ketiga-tiga perkhidmatan Jabatan Pengarang – Perkhidmatan Berita Dalam Negeri (PBDN), Perkhidmatan Berita Ekonomi (PBE) dan Perkhidmatan Berita Antarabangsa (PBA) diletakkan dalam satu kumpulan untuk menyediakan pembentangan yang memberi fokus kepada hala tuju Bernama.
Begitu juga kumpulan mengandungi Bernama News Channel (BNC) dan Bernama Radio yang turut memberi tumpuan kepada hala tuju.
Kumpulan Pejabat Pengurus Besar mengandungi Komunikasi Korporat, Pusat Kecemerlangan, Sumber Manusia dan Pentadbiran serta Kewangan dan Akaun akan memberi fokus kepada Penjenamaan (Branding).
Kumpulan keempat mewakili Jabatan Niaga mengandungi MREM, Portal dan Pemasaran Foto, Media dan Pangkalan Data serta Jualan Nasional akan memberi tumpuan kepada Strategi Jualan dan Pemasaran.
Tarikh 14 dan 15 Disember dipilih bagi membolehkan para peserta mengikuti acara Hari Keluarga Bernama anjuran Kelab Kakitangan Bernama (KKB) pada 16 dan 17 Disember  2017 di Puteri Bayu Beach Resort, Pulau Pangkor, Perak. 

No comments:

Post a Comment