Saturday 31 August 2013

Terbaik baginya...

Walaupun pernah mendapat tugasan seumpamanya namun wartawan Bernama, Voon Miaw Ping tetap teruja ketika membuat liputan kali ini.
"Saya telah diberi peluang untuk membuat liputan sambutan Hari Merdeka di Dataran Merdeka sejak beberapa tahun lepas dan bagi saya parade tahun ini adalah yang terbaik pernah saya hadiri.

Bagi saya, semangat sambutan tahun ini adalah yang terbaik kerana kita boleh feel dan lihat sebenarnya rakyat Malaysia adalah patriotik walaupun sifat itu tidak ditunjukkan hari- hari.

Temanya pun bersemangat patriotisme dan setiap rakyat Malaysia dapat kaitkannya dengan diri masing-masing, tidak seperti kebanyakan tema sebelum ini yang lebih berunsur politik.

Mungkin sebab insiden Lahad Datu itu telah memberi perspektif baru awam melihat pasukan keselamatan negara.

Apa-apa pun semangat tahun ini telah memberi satu sense of renewed pride and love for the country.

Parade juga menonjol kelainan seperti aset pasukan keselematan yang dipamerkan.. bukan kerap orang ramai diberi peluang untuk melihatnya.

Kehadiran dan persembahan yang dibuat oleh pasukan VAT69 memang mencuri tumpuan dan apabila mereka marched through, penonton telah memberi tepukan gemuruh untuk mereka seakan-akan ia cara penonton mengucapkan terima kasih kepada kumpulan ini."


Voon Miaw Ping

No comments:

Post a Comment