Wednesday 28 August 2013

Paceri terung, ikan masin buka selera...


Ramai yang memuji keenakan paceri terung berserta nasi dan ikan masin yang disediakan dalam majlis Hari Raya anjuran Unit Pemandu dan Keselamatan Bernama hari ini.
Asam pedas ikan cencaru, ayam masak merah dan kari daging turut membuka selera para ‘tetamu’ dari bahagian-bahagian lain termasuk Pengurus Besar Datuk Yong Soo Heong dan Ketua Pengarang Datuk Zulkefli Salleh.
Laksa, aiskrim dengan tapai dan kuih-muih menjadi ‘pencuci mulut’ majlis itu yang merupakan acara ‘tradisi’ sejak beberapa tahun lepas.
Encik Ishak Desa, yang ditugaskan menyediakan makanan daripada  kutipan bersama anggota-anggota kedua-dua unit berkenaan, gembira dengan kehadiran ramai petugas Bernama.
“Alhamdulillah,  dapat juga berkongsi rasa…kalau nak pergi rumah saya jauh,” katanya mengenai masakan yang disediakan oleh isterinya.
‘Tapai disediakan oleh saudara Isa Samek,” kata Encik Ishak, 55, yang telah berkhidmat dengan Bernama selama 19 tahun. 
Selain merapatkan silaturahim, majlis seumpama itu mencerminkan kemesraan di kalangan warga Bernama. 
Walaupun Datuk Yong dan Datuk Zulkefli mulanya 'terlekat' di satu mesyuarat di kementerian, namun mereka tetap bertandang memenuhi undangan ke majlis  itu.
Editor Perkhidmatan Berita Ekonomi Mikhail Raj Abdullah, merangkumkan suasana menerusi catatannya dalam WhatsApp: “Very sedap. Good food, good company, good conversation.” 

No comments:

Post a Comment