Friday 30 June 2017

Terima kasih SJ...

Hari ini, 30 Jun 2017. Secara rasminya merupakan hari terakhir Datuk Syed Jamil bertugas sebagai Penasihat Bernama Radio. 
Beliau menabur bakti sejak 2007, bahkan sebelum Bernama Radio wujud dan bersiaran, Datuk sudah lama bersama kami kerana Datuk Syed Jamil juga merupakan mantan Pengurus Besar Bernama.
Tidak terhitung banyaknya jasa beliau.
Tidak terhitung banyaknya budi dan peranan yang dimainkannya selama berada di Bernama.
Bagi kami, pasukan kecil di Bernama Radio, pastinya terasa kehilangan beliau yang bertindak sebagai Ketua, Penasihat, Bapa, Abang dan Guru.
Rotannya tidak kelihatan.
Tamparannya tidak pernah sampai di muka atau di mana-mana anggota badan, tetapi (teguran dan nasihatnya) berbekas selama hayat dikandung badan.
Beliau ialah "kamus bergerak" kami.
Sehingga saya pernah terfikir, "takda ke yang dia ni tak tau..semua benda dia tau".
Saya berguru dengannya.
Saya mendengar setiap kata bicaranya.
Saya menghormatinya sebagai Pendidik saya. 
Datuk, didoakan agar Datuk dan Datin dilimpahi rahmat serta kesihatan yang baik oleh Allah SWT. 
Selamat beristirehat Sir. Hancur badan dikandung tanah, budi yang baik dikenang jua...

Catatan dan foto Azlan Idris

No comments:

Post a Comment