Wednesday 26 November 2014

Sokongan padu ahli tentukan kejayaan koperasi...


Koperasi Bernama yang baru bermula memerlukan sokongan padu ahli untuk mencapai kejayaan, kata setiausaha koperasi, Haji Zid Omar.
Beliau berkata warga Bernama tidak seharusnya  berpandangan negatif terhadap usaha murni itu.
“Kita  mempunyai visi dan pelbagai program untuk ahli-ahli.
“Contohnya dalam perniagaan insuran, koperasi Bernama boleh bekerjasama dengan syarikat insurans untuk mendapatkan faedah yang lebih baik bagi ahli-ahli,” katanya
Beliau berkata koperasi juga bersedia mendengar idea daripada ahli-ahli mengenai bidang yang boleh diusahakan dan membawa pulangan untuk faedah ahli.
“Kita berhasrat membayar dividen dan bonus kepada ahli apabila genap tempohnya nanti,” katanya selepas majlis dialog dengan pengurusan Bernama mengenai perkembangan koperasi.
Sejak semalam, beliau mengambil  langkah lebih agresif untuk mendaftar ahli setelah usaha itu dimulakan Julai lepas.
“Sehingga kini, satu buku resit keahlian sudah habis diisi dan sekarang dah masuk separuh  buku baru…kita akan tutup keanggotaan hujung tahun ini,” katanya..
Yuran keahlian ialah RM50 manakala saham minimjm RM100.
Sesiapa yang berhasrat menganggotai koperasi boleh menghubungi saudara Zid di talian 0149341027 atau biro keahlian yang dipengerusikan oleh Saudara Mad Halit Sharif.
Wakil-wakil bagi setiap tingkat di Wisma Bernama juga telah dilantik untuk mendaftar ahli.
Zid berkata Koperasi Bernama telah mendaftar sebagai anggota Angkasa.
Ini membolehkan koperasi Bernama mendapat faedah daripada pelbagai program yang dianjurkan oleh Angkasa.
Menurutnya, Koperasi Bernama telah mengadakan perbincangan dengan My Kad Smart Shopper untuk membolehkan ahli-ahli berbelanja di kedai-kedai terpilih dengan mendapat diskaun dan mata ganjaran.
Kedai-kedai ini termasuk kedai makan, klinik, kedai tayar dan pasaraya.
“Kami juga telah berbincang dengan sebuah syarikat air minuman bertenaga untuk menjadi  agen pemasaran di seluruh negara,” kata Zid

No comments:

Post a Comment