Monday 12 February 2018

Jurufoto Bernama terima sumbangan Perdana Menteri

Jurufoto Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) Biro Negeri Sembilan, Mohd Hamzah Md Som yang diserang strok ringan, Disember lepas, menerima sumbangan peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Sumbangan itu diserahkan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri Datuk Akmar Hisham Mokhles kepada Mohd Hamzah di rumahnya di Taman Kobena, Senawang di Seremban hari ini.
“Sumbangan ini yang disalurkan melalui Yayasan Sahabat Nasional (YSN) diharap  akan dapat meringankan beban perbelanjaan saudara Mohd Hamzah  sepanjang menjalani rawatan untuk pemulihan tangan dan kaki beliau," kata Akmar Hisham kepada pemberita.
Turut hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif YSN Farah Haizum Manap dan Naib Ketua UMNO Bahagian Rasah Datuk Abdul Karim Mustafa.
Mohd Hamzah, 52, mengucapkan terima kasih kepada perdana menteri  atas sumbangan tersebut.
Ditanya mengenai keadaannya kini, Mohd Hamzah berkata beliau beransur baik susulan pelbagai rawatan yang dilakukannya termasuk rawatan akupuntur dan mengurut.
“Selain menjalani rawatan fisioterapi di Hospital Tuanku Jaafar dan Klinik Kesihatan Senawang, saya turut membuat rawatan akupuntur dan mengurut. Keadaan saya ketika ini beransur baik dan saya sudah boleh berjalan tetapi perlahan-lahan dengan bertongkat," katanya yang menyertai Bernama pada 2006 setelah menamatkan perkhidmatannya dengan akhbar New Straits Times pada tahun 2005.
-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment