Sunday 4 November 2018

Liga Boling Bernama labuh tirai...

Liga Boling Bernama 2018 melabuh tirai hari ini apabila pusingan akhir berlangsung di Megalane Bowl, Endah Parade, Sri Petaling.
Perminan yang bermula jam 10.30 pagi diadakan dalam dua block dan berakhir pada jam 5 petang.
Selepas 9 pusingan awal yang berlangsung pada setiap bulan, mereka yang bermain sekurang-kurangnya enam pusingan, layak beraksi dalam pusingan akhir.
“Kami main 12 games dipecahkan kepada 2 block. Block 1 pada sebelah pagi 6 games.
“Lepas tu berhenti rehat dan sembahyang Zohor….kemudian sambung block kedua dengan games lagi,” kata Pengerusi Kelab Boling Bernama, Abdul Halim Hafidz.
Juara keseluruhan ialah Mohammad Faiz Shoib (BNC), naib juara Mohd Irwan Mohd Mustaffa (Keselamatan) dan ketiga Mohd Noor Atan (Media).
Bagi pusingan akhir, pemenangnya ialah Mohd Nazrin Abu Hassan (TMK), naib juara  Mohd Irwan Mohd Mustaffa (Keselamatan) dan ketiga Mohammad Faiz Shoib (BNC).
Mohammad Faiz mencatatkan ‘High Game’ apabila menjatuhkan 248 pin di game keenam.
Halim berkata beliau bangga dengan komitmen dan daya juang semua pemain yang sentiasa mencuba membuat jatuhan pin maksima pada setiap games.
“Bukan senang nak main 12 games dalam sehari….macam pemain profesional pula.
“Walaupun ada yang sakit-sakit sendi lengan dan lutut selepas selesai 12 games, namun reaksi semua pemain bertukar ceria apabila menerima hadiah.
“Bagi menghargai komitmen semua pemain yang bermain di pusingan akhir, semua diberikan hadiah …tak ada yang pulang dengan tangan kosong,” katanya.
Mantan Ketua Pegawai Eksekutif Bernama Datuk Zulkefli Salleh turut menyertai pusingan itu.
“Datuk Zul telah bermain dengan penuh bersemangat dan berusaha gigih bersaing dengan pemain-pemain lain,” kata Halim.
Untuk tahun depan, pusingan pertama akan bermula pada Ahad, 6 Januari.
“Secara keseluruhan, saya amat berpuas hati dengan perjalanan liga.
“Walaupun ada sedikit penurunan dari jumlah peserta yang bermain sehingga pusingan akhir, namun ramai peserta yang telah berjaya meningkatkan jatuhan pin mereka.
“Nampak mereka telah berjaya membaca dan mempraktikkan hayunan balingan yang betul, kerap melakukan strike dan mudah membuat spare,” katanya.
Halim berharap lebih ramai petugas Bernama akan menyertai liga boling pada tahun hadapan.
“Pemilihan pemain yang bagus berdasarkan ranking terkini pada setiap bulan, membantu Pasukan Boling BERNAMA bersaing dan memenangi tiga tempat teratas pada kejohanan-kejohanan boling media yang dianjurkan oleh syarikat korporat,” katanya.

No comments:

Post a Comment